Kokios kompetencijos reikalingos eksporto specialistui?

Įsivažiavus ekonomikai ir eksporto augimui, rinkoje auga ir eksporto specialistų poreikis – darbuotojų, kurie būtų dedikuoti darbui su eksportu ir tikslingai plėstų įmonės veiklą į užsienį. Per tris „Versli Lietuva“ organizuojamas eksporto lyderių programas „Sparnai“ išryškėjo tam tikros kompetencijos, būdingos sėkmingiems eksporto specialistams. Šios savybės padėjo dalyviams pirmąjį trečiosios programos pusmetį sugeneruoti kontraktų už daugiau nei 9 mln. Eurų.

„Siekiantiems išlikti konkurencingiems tarptautinėse rinkose Lietuvos verslams nuolat tenka ugdyti tokias darbuotojų savybes kaip komunikabilumas, strateginis mąstymas, organizuotumas, bendradarbiavimas. Tai bazinės kiekvieno su verslo plėtra užsienyje dirbančio darbuotojo kompetencijos. Trečioji programa „Sparnai“ rodo, kad geriausius eksporto rezultatus pasiekia tos įmonės, kurių eksporto specialistai demonstruoja dar platesnį įgūdžių rinkinį. Labai svarbiomis savybėmis tapo kūrybiškumas, drąsa klysti, iniciatyvumas, gebėjimas analizuoti duomenis ir iš jų daryti išvadas“, – teigia Rasa Uždavinytė, „Versli Lietuva“ Eksporto departamento vadovė.

Kaip ne mažiau svarbias kompetencijas įmonės mini emocinį intelektą, gebėjimus dirbti komandoje ir profesionaliai bendrauti su kolegomis bei klientais.

„Mūsų įmonėje dirbęs dalyvis pademonstravo puikias anglų kalbos žinias, verslumą, verslo etiketą bei greitą reakciją. Taip pat pasižymėjo ir analitiniais gebėjimais, greitai ir kokybiškai apdorodavo didelius kiekius informacijos“, – apie dalyvio kompetencijas pasakoja Tomas Ridikas, įmonės „Solet Technics“ pardavimų direktorius, vienos iš programoje „Sparnai“ dalyvaujančių įmonių atstovas.

T. Ridikas teigia, kad svarbios ne tik asmeninės darbuotojo kompetencijos, bet ir įmonės apsisprendimas nuosekliai vystyti eksportą. „Kai turi žmogų, dedikuotą konkrečiai sričiai, lengviau fokusuotis į veiklą, kelti tikslus ir matuoti rezultatus. Kiekviena šalis turi savo specifikos ir tam, kad būtų galima įsigilinti ir pažinti jas, reikia laiko. Kuo labiau įsigilini, tuo sėkmingesnis gali būti“, – sako T. Ridikas.

Programos „Sparnai“ dalyviai įmonėse atlieka rinkų ir konkurentų analizes, grynina įmonės produkto ar paslaugos vertės pasiūlymą, vykdo partnerių paiešką, tiesiogiai bendrauja su potencialiais klientais. Per pirmąjį trečiosios programos pusmetį dalyviai įmonėms sugeneravo kontraktų už daugiau nei 9 mln. eurų. Įmonių atstovai programos naudą įmonei įvertino 9,7 balo iš 10.

„Versli Lietuva“ pirmą kartą eksporto lyderių programą „Sparnai“ įgyvendino 2013-2015 metais, antrą kartą programa buvo organizuojama 2018-2020 metais, trečioji prasidėjo 2020 metų lapkritį ir baigsis 2021 metų gruodį. Nuo 2023 metų programa „Sparnai“ bus integruota į Kauno technologijos universiteto „Verslo ir antreprenerystės“ bakalauro studijų programą ir kasmet paruoš po keliolika eksporto specialistų.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.